Na vijf jaar eindelijk herplant in de Lassusstraat

De Bomenstichting heeft op 25 april 2023 een handhavingsverzoek bij stadsdeel Zuid ingediend omdat nog steeds geen herplant in de Lassustraat heeft plaatsgevonden. Vijf jaar geleden is ter hoogte van huisnummer 9 een Hollandse iep gekapt die dreigde om te vallen. In het noodkapbesluit staat dat herplant moet plaatsvinden. Ondanks toezeggingen van ambtenaren gebeurde er echter niets. Het handhavingsverzoek is mede namens een buurtbewoonster gedaan. Het heeft erg lang geduurd voordat op het verzoek werd gereageerd. Er was zelfs een ingebrekestelling nodig. Op 14 september 2023 heeft de jurist handhaving van stadsdeel Zuid medegedeeld dat er werk van wordt gemaakt. Uiteindelijk is op 20 december 2023 een winterlinde (Tilia cordata) geplant.

Besluit noodkap 8 oktober 2018
Handhavingsverzoek 25 april 2023